09 April, 2011

NHBH aku sayangkan kau

ASSALAMUALAIKUM

wajar ke kalau seseorang perempuan tu sanggup bermasam muka dengan bestfriend dia hanya disebabkan seorang lelaki?

maut betul soalan aku. as a woman, i do feel ashamed.aku seboleh-bolehnya taknak memperbesarkan cerita ni. tapi sebagai seorang kawan, aku rasa tak guna bila aku tutup sebelah mata je. tolonglah dengar cakap kawan2 kau ni. kau dgn F dah tinggal sejarah, terpulanglah dekat dia nak kawan @ couple dgn siapa2 pun termasuklah kawan kau. aku faham kau masih lagi sakit hati, tapi untuk apa? kau nak bagi alasan yang kau masih sayangkan dia? kalau betul, kenapa kau break dengan dia dulu? lepas tu siap boleh couple dengan orang lain lagi. apa maknanya tu? bukan ke itu dah menunjukkan yang kau dah lupakan dia? hanya disebabkan dia ex kau, tak bermaksud kau boleh kawal hidup dia. lagipun, bestfriend engkau yang kau dah menyampah tu bukan couple dengan ex kau pun.

dulu, masa dia sayangkan kau macam nak gila,kau buat tak kisah je. pasang skandal. kalau kau nak kata yang hati kau sakit, mesti kau faham betapa sakitnya hati M bila kau rapat dengan ex dia si A tu. diorang break tak sampai seminggu pun. ada kau fikir semua tu? kadang2 tak semua benda dalam dunia ni yang kita dapat kawal. kadang2 orang terdekat dengan kita terpaksa makan hati sebab nak menjaga hati kita. jadi apa salahnya kalau kadang2 kita pula yang terpaksa mengorbankan perasaan kita untuk orang lain. sebagai seorang kawan yang prihatin, aku harap kau dapat terima nasihat ni. lebih baik kitorang tegur kau dulu sebelum orang lain yang buat. kalau boleh, kitorang taknaklah jadi berat sebelah dengan menyalahkan kau seorang je. tapi tolonglah berubah. kitorang dah slow talk baik2 dah ni. tak berbaloi untuk kau meninggalkan seorang kawan hanya untuk mengejar seorang lelaki yang dah tak menganggap kau sebahagian daripada hidup dia lagi.


p/s :- let bygone be bygone, get a life

No comments:

Post a Comment